Cvičení zima 2022 - vánoční besídka Z pohádky do pohádky

20.12.2022 10:02

Po hodech jsme začaly nacvičovat na vánoční besídku Z pohádky do pohádky. Rozhodly jsme se s Terkou Teinerovou, že dál povedeme hodiny pro starší děti (od 3. třídy nahoru) a mladší po tolika letech přenecháme klukům ze sportovních her. Nácviky byly trošku problematické, protože nám z různých důvodů odpadaly hodiny, tak jsme hledaly skulinky ve cvičebních hodinách v KD, které by jsme mohli využít. Navíc se naplno rozjely podzimní nemoci a děti často chyběly. S nácviky nám pomáhala také Eva Ševčíková, za což ji moc děkuji.

 

Vánoční besídka Z pohádky do pohádky

14.12.2022

Besídka byla součástí vánočního jarmarku. V 17 hodin po jeho ukončení besídku zahájili čert Uriáš a anděl Petronel koledou z pohádky Anděl páně 2. 

Potom návštěvníky přivítaly organizátorky této akce ředitelka ZŠ Dagmar Štěpánová, ředitelka MŠ Eva Ševčíková a já za obec a cvičení TJ Sokol Opatovice. Paní ředitelka ZŠ divákům vysvětlila, proč tato akce vznikla, poděkovala všem za spolupráci a účast. Také ředitelka MŠ poděkovala všem přítomným a spolupracovníků a také za to, že se mohla MŠ k této akci připojit. Já jsem také poděkovala, uvedla jsem, že tato besídka měla premiéru v roce 2006, ale že na rozdíl od ní, nyní budoudiváci hádat, ze kterých pohádek písničky jsou. Pro výherce byl připraven dort, který upekla a věnovala Bohumila Hlaváčová. 

Potom už následovala jedna pohádková písnička za druhou. Celé představení trvalo cca hodinu. Na nácvik měli vystupující měsíc a týden. Nacvičovaly děti z MŠ, děti ve cvičení TJ Sokol a dospělí dobrovolníci. Pokud jsem to dobře spočítala, vystoupilo 33 dětí z MŠ s učitelkami, 17 dětí z TJ Sokol a 7 dospělých. 

Ještě odpovím na otázku, odkud jsme měli kostýmy. Kostýmy pro děti z MŠ obstarali rodiče a MŠ. Kostýmy pro děti ze cvičení a dospělé jsem z velké většiny ušila já. Nešila jsem to vše pro tuto besídku, byly to naše kostýmy na maškarní plesy, kostýmy na dětské plesy, které jsem šila pro neteře, některé byly ušité na dřívější besídky, jiné např. na Den dětí… Na besídce jich bylo použito skoro šedesát. Pět lidí mi pomáhalo děti převlíkat, a i tak to byl pořádný fofr! Dokonce se nám stalo, že už jsme jednu holčičku vyslíkli, ale ona v tom kostýmu měla ještě vystupovat. Tak jsme ji zase rychle oblíkali zpátky. 

Pohádek bylo celkem 13: Anděl páně 2, Sněhurka a 7 trpaslíků, Tři oříšky pro Popelku, Lotrando a Zubejda, Princové jsou na draka, Perníková chaloupka, Taneček přes dvě pekla (z pohádky Z čerty nejsou žerty nebyla žádná písnička, ale pouze průpovídka), Šíleně smutná princezna, A co takhle svatba princi, O princezně, která ráčkovala, Princezna ze mlýna, Ledové království a Tři veteráni.

Martina Tinzlová, vedoucí cvičení dětí