Honba za pokladem

18.11.2021 14:13

Ve čtvrtek 11.11.2021 jsme místo s cvičení s dětmi podnikli honbu za pokladem. Protože se brzo stmívá, vyšli jsme už za tmy. S tím jsme ale počítali, děti i rodiče byli vybaveni baterkami. Sešlo se nás opravdu hodně, cca třicet dětí a 12 dospělých. Akce byla sice určena pro děti ze cvičení a ty, co vystupovaly na hodech, ale protože se to rozneslo, přišly i děti, které do cvičení nechodí ani na hodech nevystupovaly.

Sraz jsme měli v 17 hodin u sálu a vydali se kolem drůbežárny k remízku. Po cestě jsem pro děti připravila úkoly a ukryla nápovědy (stopy). Zadání jsem si připravila doma a pak jsem například marně hledala kameny, pod kterými měla být jedna z nápověd ukryta.

Děti však byly nadšené. Musela jsem krotit hlavně ty starší, aby úkoly, které byly pro malé, nechaly malým. Děti hledaly i tam, kde ale vůbec nic nebylo J. A kolikrát se zapojili i maminky.

Poklad byl v remízku, ale kde, to jsem nevěděla ani já. Poprosila jsem manžela, aby ho šel schovat.

Větší děti už zase letěly dopředu… najednou se ozvalo pořádné ječení. „To asi už našli, kde je poklad…“ mysleli jsme. Jenže ony se lekly kostlivce, kterého do větví před nějakou dobou zavěsili manželé Srncovi. Nakonec však místo, kde má být poklad našly. Šli jsme za nimi na malou mýtinku, když se z křoví ozvalo zachrochtání, větvičky se rozhýbaly… „To musí ty děcka fakt strašit?!“, pomyslela jsem si na adresu svého manžela. Jenže najednou velmi rychle vyrazilo z toho křoví cosi na všech čtyřech celé v maskáčovém a rovnou mezi nás. Maminky zaječely, některé děti se rozbrečely… no pořádně jsme se lekli všichni! Můj manžel – to cosi – se odmaskoval a oznámil dětem, že musí najít blikající majáček a tam je poklad.

Děti hledaly a našly, našly krabici plnou čokoládových mincí. Avšak ani teď je nedostaly. Musely ještě zodpovědět otázky, doplňovaly postavy z pohádek. Občas to teda vypadalo, že spíš hádají dospělí než děti.

Rozdali jsme dětem i dospělým mince a vyrazili jsme k domovům.                                            

Ing. Martina Tinzlová, místostarostka a vedoucí cvičení

Fotografie z akce najdete zde