Karelské hody - vystoupení dětí

19.11.2022 10:09

Děti letos tančily na několik písniček v podání Voničky a Moravanky. Něco k nácviku… S dětmi jsem nacvičovala já s Terkou Teinerovou. Letos to bylo ještě náročnější než loni. Dětí přišlo velmi mnoho, ale jejich počet se zase každou hodinu měnil. Většinou jsme ani nevěděly, když dítě nepřišlo, jestli je nemocné nebo už nebude chodit. Psala jsem to i loni, takto se nacvičuje hodně špatně. Nejen že děti pokaždé tancují s někým jiným, ale těžko se sestavuje choreografie. Protože když je dětí méně, vše je rychlejší a musíte zařadit více prvků. Když je jich více, nemůže být prvků moc, a ani nemohou být moc složité. Kdo s kým bude vystupovat, jsme se v podstatě domluvili až v přímo v neděli. malých dětí bylo opět hodně, ale protože většina z nich už vystupovala loni, tak jsem starší dítě přidělila jen ten nejmenším. Úplně na konci jsem potřebovala někoho staršího, aby ten konec uhlídal, toho se ujal Andrej Kubát, díky:). Dětí na nácvik chodilo 46, nacvičovali jsme jednou týdně. 

Pro starší děti jsem udělala ještě samostatný nácvik.Chodily nacvičovat dvakrát týdně. Tato skupina starších dětí nacvičila i taneček se stárkami. V neděli na hody po sólu stárků přišly na řadu děti. Ani nevím, kolik tančilo v první skupině dětí. Zkusila jsem to spočítat podle fotky:). Asi jich bylo 44. S Terkou jsme je seřadily jsme je a děti za doprovodu polky Vonička vám vyhrává nastupovaly do sálu. Potom si střihli verbuňk Jede šohaj z Vídňa a nakonec zatančily polku Opatovická polka, kterou napsat místní rodák Bohumil Komínek a nahrála ji Vonička. I když se jim konec úplně nepovedl, byly moc šikovní a ti maličcí strašně roztomilí! Diváci, kterých bylo v sále opravdu hodně, jim tleskali celou dobu vystoupení. 

Následovalo vystoupení druhé skupiny dětí - těch starších. Bylo jich 19. Do sálu doslova vtančili s písničkou Vysoký jalovec, i starší se roztočili při verbuňku Ty Kyjovský purkmistře a nakonec pochod Pochod kamarádům, při kterém nakonec odpochodovali ze sálu. I starší děti sklidily zasloužený potlesk. Na nácvik toho měly fakt hodně, tři skladby s těma malinkýma, kteří se na ně spoléhali a pak tři skladby svoje, kde jsem na ně byla dost náročná :). Jste šikovný, děcka! 

A hned následoval společný tanec se stárkami. Tančili jsme na Čardáš od Moravanky. A pak ještě nástup všech krojovaných a společná fotka. I letos se povedla.

Martina Tinzlová, mvedoucíc cvičení dětí